23 Aralık 2008 Salı

kuru fasülyeli pasta

3 yumurtayla yaklaşık 1buçuk su bardağı şekeri iyice çırptım. 1-2 yemek kaşığı un ve 2 büyük su bardağı iyice haşlanıp ezilmiş kurufasülyeyi karıştırdım. yani bu tarifte, un yerine fasülye kullanılmış oldu. içine bir avuç kadar cevizde kattım. ama file bademle daha güzel olur diye tahmin ediyorum. tabi her kekte olduğu gibi vanilya da var bu kekte. yağlanmış tepside fırına girdi ve kabartma tozu olmadan ancak bu kadar kabarabildi.
üzerine çikolata sosuyla servis yaptım. içindekinin ne olduğunu söylemeden yiyenler "kestaneli kek " sandılar ve afiyetle yediler, hatta "bunu herzaman yap sen" diyen bile oldu! ama ertesi gün içinde kurufasülye olduğunu öğrendiklerinde birdaha yememeye karar verdiler. Nedense???

Birde bu kurufasülyenin puding gibi yapılanı var, inşallah birgün onu yayınlamak da nasip olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder